keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 262/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termica imobil Calea Şagului, nr. 21"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 262/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termica imobil Calea Şagului, nr. 21"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 12230/13.05.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avand in vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta nr.18/2009, actualizata, privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte;
Avand in vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 313 din data de 18.12.2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termica imobil Calea Şagului, nr. 21";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 21", conform Anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre;
Art. 2: Se inlocuieste Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr.313 din data de 18.12.2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 21" cu Anexa nr. 2 la prezenta hotarare.
Art. 3:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_nr.1.pdf

PROIECT C&A SRL FOAIE DE CAPAT Denumirea proiectului REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Şagului nr. 21 Amplasament Municipiul Timisoara, B-dul Calea Şagului nr. 21 Titularul Investitiei Beneficiarul investitiei Proiectant general Numar proiect Faza de proiectare Data Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D. Loga, Nr. 1 Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Şagului nr. 21 S.C. PROIECT C&A S.R.L. Timisoara, str. Lotusului, nr. 23 Ing. PALADE Cristian 100/4-SAG21 P.T.+C.S, FEBRUARIE 2013

PROIECT C&A SAL BORDEROU „ Piese scrise Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectantilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memoriu tehnic Program de control al calitatii lucrarilor proiectate si in curs de executie Referat de verificare cerinta A — Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinta C —Siguranţă la foc Caiete de sarcini . Piese desenate Plan de incadrare în zona Plan de situatie Plan subsol Plan parter existent/propus Plan etaj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Fatada principala existenta/propusa Fatada principala existenta/propusa Fatada lateral dreapta existenta/propusa Fatada lateral stanga existenta/propusa Tablou tamplarie Detalii de executie Intocmit ing. PALADE CRISTIAN

NR PROIECT : 100/4-SAG21I LISTA DE SEMNATURI SEF PROIECT PROIECTANT DESENAT EXPERT TEHNIC AUDITOR ENERGETIC VERIFICARE PRO) d SE ing. PALADE CRISTIAN arh. DRASCOVICI LAURA arh. UNGUR DAN Dr, ing. MARINOV VICTOR ing. OLARU VASILE CU ORIGINALUL,

PROIECT C&A SRL MEMORIU TEHNIC 1. DATE GENERALE SI DE RECUNOASTERE A LUCRARII Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Şagului nr. 21 Amplasament Timisoara, B-dul Calea Şagului nr. 21 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea $agului nr. 21 Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T.+C,8. 2. DESCRIERE GENERALA Amplasament Imobilul se afla intr-un cartier foarte mare de locuinte al orasului -cartierul Sagului. Imobilul se afla pe o artera importanta a orasului. Majoritatea imobilelelor situate pe artera au regim de inaltime S+P+10 Descrierea imobilului Imobilul are un regim de inaltime S+P+10, are forma in plan simetrica, este un tronson de capat si are 2 scari. Este compus din 88 apartamente din care: 44 apartamente cu 2 camere, 44 apartamente cu 3 camere, Conditii de clima si regimul pluviometric Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de campie din Campia Banatului. Conditiile climatice din zona pot fi sistematizate prin urmatorii parametrii: Y Temperatura aerului: - media lunara minima: -(1+2)'C in ianuarie; media lunara maxima: +(21+23) "C in iulie; teraperatura minima absoluta: -35,3"C in ian. 1963 temperatura maxima absoluta: +41,0'C in aug. 1952 Y' Precipitatii: - media anuala: 580+590 mm. - media lunara maxima: 80+88 mm in iunie - cantitatea maxima in 24h100 mm Y Vantul: - directii predominante: nord - sud Geologia Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054 -77.

PROIECT C&A SRL Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane. Seismicitatea In conformitate cu Codul P100-1/2006, perioada de colt este T,= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleratiei orizontale a terenului de catre structura f = 3, iar acceleratia orizontala a terenului pantru proiectare a,=0,16 g. Categoria de importanta și clasa de importanta Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “C” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR nr. 766/1997) CLASA TII -constructii de tip curent (conform NP 100- 2006) Prezentarea proiectului pe specialitati Situatia existenta. Imobilul a fost construit in anul 1975. Arhitectura Imobilul are functiunea de imobil locuinte. Regimul de inaltime este S+P+10, are forma in plan simetrica, este un tronson de capat si are 2 scari. Este compus din 88 apartamente din care: 44 apartamente cu 2 camere, 44 apartamente cu 3 camere, acoperisul este de tip terasa necirculabila, iar invelitoarea este din membrana bituminoasa Peretii exteriori sunt realizati din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (30 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 15 cm si strat exterior de Fatada principala este realizata cu placaj din placute ceramice pe fasii verticale de latime mare . Pe fatada sunt 4 logii. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada posterioara este realizata cu beton aparent cu textura neteda. Pe fatada sunt 8 logii. Fatada prezinta desprinderi ale betonului in zonele de monolitizare Fatada laterala stanga este realizata cu beton aparent cu textura neteda. Pe fatada nu sunt balcoane sau logii. . Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada laterala dreapta este realizata cu beton aparent cu textura neteda. Pe fatada nu sunt balcoane sau logii. , Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Finisajele interioare: la casa scarii peretii sunt tencuiti si gletuiti si zugraviti cu zugraveli pe baza de var, pardoseala in casa scarii este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, peretii subsolului sunt nefinisati. Peretii care delimiteaza ghena de gunoi de casa scarii sau apartamente nu sunt prevazuti cu termoizolatie. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Usa principala de acces in cladire este din tamplarie PVC cu sticla termoizolanta. Imobilul nu este prevazut cu un acces secundar. Imobilul are 132 logii.

PROIECT C&A SRL Structura Cladirea are structura de rezistenta din pereti structurali din beton armat monolit Dispunerea peretilor este in sistem celular avand travei de 4.5, 3.6, 3.3 m si deschideri de 6 m Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane. Infrastructura este alcatuita din peretii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (30 am), peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 16 cm grosime. Planseele sunt din beton armat monolit avand 13cm grosime, scarile sunt cu 2 rampe din beton armat monolit, iar acoperisul este de tip terasa necirculabila. Utilitati Cladirea are urmatoarele utilitati : telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reteaua orasului alimentare cu gaz natural din reteaua orasului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor Instalatii Starea instalatiei de incalzire este buna. Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolatia intr-o stare tehnica rea. Exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparatii la instalatii facute în ultimii 10 ani: SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ Evaluarea cladirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii: Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, in multe cazuri din cauza conditiilor dificile de executie (noaptea, timp friguros, manopera putin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea constructiei. Deficientele cele mai frecvente au fost: CBetoane cu segregari CRosturi de turnare accidentale datorate aprovizionarii, netratate corespunzator CZone cu betoane de calitate mai slaba cauzate de deficiente de aprovizionare Uzolatia termica a panourilor exterioare are multe punti termice | | !

PROIECT C&A SRL Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectarii privind alcatuirea structurii trebuie sa mentionam urmatoarele: -forma regulata in plan a cladirii -existenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de peretii structurali, fara aparitia unor degradari în elementele infrastructurii, - structura realizata monolit Aspecte generale legate de termoizolatii La peretii exteriori, tmoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punti termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri. Starea tehnica a terasei este foarte rea cu infiltratii frecvente dupa orice ploaie. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata Planseul peste subsol nu este prevazut cu termoizolatie. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Din totalul de 132 logii/balcoane ale imobilului 66 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 66 sunt deschise sau inchise cu tamplarie metalica fara geam termoizolant 3. DESCRIEREA LUCRARILOR PREVAZUTE IN PROIECT 3.1 Principiile care au stat la baza alegerii solutiei Termoizolarea peretilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cm grosime. La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul La cladirile care au locuinte si la parter se va realiza o termoizolare a soclului cu & cm din polistiren extrudat, iar aceasta va fi armat cu plasa dubla din fibra de sticla Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacameral si geam termoizolant cu exceptia acelora care sunt spre logii sau balcoane Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI INCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente:

PROIECT C&A SRL Din punct de vedere economic aceasta varianta este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru ca ea substituie alte operatii precum:-1) termoiZolarea placii balconului/logiei pe ambele parti- astfel pentru balconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerea straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea unei termoizolatii din polistiren extrudast de 5 cm si refacerea tuturor straturilor- pentru balconul de sub- termoizolarea cu polistiren extrudat de 5 cm de la interior si refacerea finisajelor 2)termoizolarea identica pentru placa de deasupra , 3) schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau chiar refacerea parapetului cand acesta este metalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului creat varianta propusa nu il afecteaza decat pe locatarul care nu a facut modernizarea tamplariei nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate. Din punct de vedere al timpului inchiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operatie mai rapida si care nu presupune operatiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece in cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si inlocuirea acestora cu tamplarie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din panouri albe termoizolante Termoizolarea planseului peste subsol se face.doar la imobilele care au locuinte la parter. In acest caz termoizolarea se face cu polistiren de 5 cm grosime. Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol. Acesta se prelungeste pe verticala pe grinzi si pereti pe 30 cm. Termoizolarea ultimului planseu: 1)daca a fost realizata mansarda atunci deasupra ultimului planseu fiind spatiu incalzit nu se pune problema termoizolarii, 2) daca acoperisul este tip sarpanta realizarea termoizolarii se face cu menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecție, repararea ci, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 cm protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm. 3) daca acoperisul este terasa se realizeaza un sistema termohidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand strarea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei,B) indepartarea hidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei, C) indepartarea hidroizolatiei si a termoizolatiei existente in cazul in care termoizolatia are acumulari de apa insemnate si dispunerea termoizolatiei de 16 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei noi. Toate straturile vor fi conform detaliilor si caietelor de sarcini Pentru reabilitarea instalatiilor se au în vedere urmatoarele lucrari:- montarea robinetilor cu cap termostatat la toate caloriferele din apartamentele la care exista acordul proprietarului pentru acest tip de lucrare, izolarea conductelor din subsol daca starea izolatiei este degradata sau lipseste.

PROIECT C&A SRL 8 La cladirile care au spatii comerciale la parter conform proiectului initial al cladirii parterul nu se termoizoleaza si prezentul Ghid permite tratarea diferita "Prin excepţie, daca blocul a fost construit cu spatii comerciale la parter, iar proprietarii acestor spatii nu sunt de acord cu reabilitarea termica a acestora, se poate depune un proiect pentru reabilitarea blocului fara spatiile comerciale de la parter". La acestea se va realiza termoizolarea obligatorie a intradosului balcoanelor de la primul nivel de locuinte respectiv zona aferenta de casa scarii si o portiune de 50 cm sub plansul de peste parterul comercial in zonele in care nu exista partile vitrate ale magazinelor. Nu se pune problema termoizolarii planscului peste parter. 9 La blocurile care au zone realizate cu caramida aparenta nu se va monta termosistemul decat dupa inlaturarea totala a caramizii aparente deoarece aceste zone prezinta un risc mare de desprindere in timp si astfel ar antrena si termosistemul ducand la pagube insemnate si posibile accidente 10 La blocurile care au panourile realizate cu amprentare de suprafata, termosistemul se va realiza in 2 etape, in prima se for aduce si acele zone in acelasi plan prin montarea unui polistiren de densitate mai mare si apoi se va aplica termosisteraul de 10 cm asigurandu-se prinderea sigura intre cele doua. 11 Finisajele propuse vor fi in culori deschise conform caietelor de sarcini si planselor de executie, pastrand pe cat posibil cromatica initiala a imobilului 3.2 DESCRIEREA LUCRARILOR PRECONIZATE Descrierea lucrarilor de baza (lucrari de interventie prevazute la art.4 lit. a)-d) din Ordonanta de Pentru reabilitare se propun urmatoarele lucrari: 1 termica a peretilor exteriori (exceptand peretii de la rosturi), inclusiv a parapetilor de la logii, balcoane si a aticului, cu termosistem cu polistiren expandat ienifugat de fatada cu o grosime de 10 cm respectiv cu 8 cm polistiren extrudat la soclu avand urmatoarele caracteristici tehnice minimale. al) polistiren expandat ignifugat (EPS)-pentru camp curent fatada opaca: Efortul de compresiune al plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) min. 80 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR min. 120 Codul de identificare conform SR-EN 13163:2009 este; EPS100 — EN 13163 — T2 - 12 — W2 — 82 — P4 — BS 150 — CS (10) 100 - DS (N) 2 DS (70,-) 2 - TR 120 -clasa de rezistenta la foc B-s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010 a2 polistiren extrudat ignifugat (XPS)-8 cm pentru soclu Codul de identificare conform SR-EN 13163:2009 este: XPS-EN 13164-T1-DLT(1)5- CS10/YX)300-WL(T)0.7-WD(V)3-MULS50-FT2 ' -clasa de rezistenta la foc B-s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010 b) _vată minerală bazaltică (MW)*: Rezistenţa la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor la o deformație de |min. 30 kPa 10% - CS(10/Y' Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe - TR

PROIECT C&A SRL Codul de identificare conform SR-EN 13162:2009 este: MW — EN 13162 — TS — DS (T+) — CS (10/Y) 20 - TR 10—- WS -clasa de rezistenta la foc Al, conform SR-EN 13501-1+Al- 2010 *utilizata pe fasii de 30 cm latime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor cladirilor avand inaltimea peste 20 de metri Operatii de pregatirea suprafetelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porţiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; (2) Înlăturarea tencuiclilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafeţelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalațiilor (hote, coşuri centrale termice); (6) Încheierea lucrărilor de reparații sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum şi a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice. Operatii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregatit stratul suport conform l1A Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din plansele de executie Se aplica placile in randuri paralele de jos in sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "T" conform caietelor de sarcini Se aplica grundul de baza (masa de spaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectand prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificatiile cromatice din plansele de executie si respectand prevederile din caietele de sarcini Golurile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul Reguli generale: Se indeparteaza elementele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate). La balcoanele inchide cu tamplarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legatura si rigidizare ale parapetului nou creat. Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului, La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si fatada în camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planselor de detalii.

PROIECT C&A SRL Toate muchiile orizontale iesite din fatada vor fi prevazute in sistemul termoizolant cu profil din PVC si aripioare de 10 cm din fibra de tip picurator. Acestea se vor monta odata cu masa de spaclu armata. Se considera incluse în sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificatiile producatorului chiar daca aceste profile nu apar explicit in listele de cantitati. Inlocuirea tamplariei din lemn si metal cu tamplarie etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa Operațiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după operațiunile de rectificare a suprafeţei suport La montarea ferestrelor şi uşilor se vor respecta poziţia, numărul şi distanţele între şuruburile de ancorare indicate de producător, Se va face conform tabloului de tamplarie din plansele de După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei şi a glafului interior se va executa umplerea rostului dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecţia acestuia pe faţa de la interior şi de la Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe faţadă a termoizolaţiei şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei După fixarea glafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea infiltraţiei apei din precipitații între perete şi izolaţia termică Montarea şi efectuarea probelor de funcționare a tâmplăriei constituie fază determinantă Principalale caracteristici ale tamplariei Rezistenţa la deschidere-închidere repetată Cerinţe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior: - Profil cu 5 camere, culoare albă; - Clasa A; - Armătură oţel zincat; - Grilă de ventilație mecanică; 10

PROIECT C&A SRL - Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-E; - Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct; - Glaf exterior, Inchiderea Balcoanelor/logiilor Operatiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului cladirii, Tamplaria este etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitici condensului pe elementele de anvelopa. Operatiunea se face conform tabloului de tamplarie din plansele de executie si caietelor de sarcini. Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerintele constructive sunt aceleasi de la punctul 3 Este interzisa cu desavarsire orice modificare a dimensiunilor golurilor existente. Inainte de inaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor adiluce la cunostinta proiectantului toate neconcordantele Logia tip 1 se inchide cu tamplarie pve dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 2 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 3 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul în care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 11

PROIECT C&A SRL Reabilitare termica planseu peste subsol Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol. Acesta se prelingeste pe verticala pe grinzi si pereti pe 30 cm. Termosistemul compact se realizeaza din polistiren expandat de 5 cm lipit cu adeziv si fixat mecanic cu dibluri care se protejeaza cu tencuială armată cu plasă din fire de sticlă. Finisajul va fi realizat sub forma unor zugraveli lavabile Reabilitare termica planseu terasa La acoperişurile terasa reabilitarea termoizolaţiei se execută într-o structură complexă termohidroizolantă, cu personal calificat în specialitatea hidroizolaţii şi termoizolaţii. Stratul suport îl constituie betonul de panta existent deoarece straturile de termoizolatie existenta sunt imbibate cu apa si pastrarea lor este riscanta. Se indeparteaza toate straturile pana la acesta. Betonul se rectifica si se monteaza o bariera de vapori emulsie bituminoasa aplicata la rece si ( apoi se aplica prin lipire termoizolatia din polistiren avand 16 cm grosime. Peste termoizolatie se aplica o membrana autoadeziva de 2 mm grosime si membrana hidroizolanta autoprotejata cu granule minerale (4.5 kg/mp). Operatiunile se realizeaza conform caietelor de sarcini si a tuturor reglementările tehnice în vigoare. E i Hidroizolatia se va realiza conform solutiei din proiectul de executie ca structura hidroizolanta cu membrane dublu armate având grosimea utilă (fără strat de protecţie) de minim 6 mm sudate cu flacăra de membrana autoadeziva lipita pe polistiren in totala aderenta conf prevederilor din GP114-2006, NP040-2002 si din caietele de sarcini CARACTERISTICI POLISTIREN min. 120 kPa Rezistenţa la tracţiune perpendiculară pe feţe -TR m 30 a CARACTERISTICI MEMBRANE BITUMINOASE PENTRU HIDROIZOLATIE Forţa de rupere la tracţiune Rezistența la perforare statică Efortul de compresiune a plăcilor la o deformaţie de 10% - CS(10) 12

6 7 PROIECT C&A SRL. Lucrarile constau in refacerea termoizolatiei de pe tevile de incalzire din subsol si montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat Lucrarile constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea indepartarea acolo unde este cazul a decoratiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul cladirii la terminarea lucrarilor 3.3 Concluziile Expertizei Tehnice si Auditului Energetic EXPERTIZA TEHNICA Conform Expertizei Tehnice NR 20/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV L. VICTOR-RADU, certificat nr, 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al constructiei. Constructia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica. 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Logia tip 1 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 2 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 3 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar în centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai Sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 13

PROIECT C&A SRL 5 Lucrarile de termoizolare a peretilor vor incepe dupa curatirea prealabila a suprafetelor si indepartarea placarilor. Daca in decursul acestui proces se descopera fisuri sau crapaturi ale elementelor portante se anunta de indata proiectantul si expertul 6 Desfacerea straturilor existente de hidroizolatie, termoizolatie si beton de panta, daca acestea se vor inlocui, se va face mecanizat cu scule usoare care nu produc vibratii mari pentru a nu afecta structura de rezistenta AUDITUL ENERGETIC Conform Auditului energetic NR 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, pr], c+i: ing. OLARU VASILE, certificat nr. 01040 au rezultat urmatoarele: Solutia 1 (ST) - Sporirea rezistentei termice a peretilor exteriori peste valoarea de 2,5 m2k/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a 0G 18/2009, prin izolarea termica a peretilor exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare. La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii puntilor termice existente. Solutia 2 (82) -Inlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea cresterii umiditatii interioare tamplaria va fi prevazuta cu fante higroreglabile Solutia 3 (S3) - Sporirea rezistentei termice a terasei peste valoarea minima de 3,5 m2K/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin îndepartarea straturilor exterioare pana la planseu si montarea unui nou strat termoizolant din 16 cm polistiren expandat si realizarea unei hidroizolatii din membrane bituminoase Solutia 4 (S4) - Sporirea rezistentei termice a placii peste subsol peste valoarea minima de 1,25 m2K/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009 si completata de 0G63/2012, prin fixarea, lipirea sau prinderea cu dispozitive mecanice a unui strat termoizolant realizat din placi din polistiren expandat de 5 cm grosime sau vata minerala Certificatul de performanta energetica atribuie -cladirii de referinta clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent CO2 anual de 34.48 kg/mp. -nota energetica a cladirii reale tinand cont de penalizari este 88.47. -Cladirea se incadreaza in clasa de cficienta energetica C conform metodologiei din MCOOLPIIL Concluziile auditului enrgetic: 14

61 PROIECT C&A SRL Pachetul (P1) alcatuit din S1+S2+53+84 asigura o economie de energie pentru incalzire anuala de 421683 kWhan, in tone echivalent petrol, 362.65 tep reprezentand o reducere a consumului pentru incalzire cu 63.44%. Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent CO? este de 101204 kg/an SOLUTIA PROPUSA PRIN PROIECT ADUCE CONSUMUL DE ENERGIE PENTRU INCALZIRE LA 44.4 kW/mp, an< 100 kW/mp.an 3.4 Durata preconizata a lucrarilor Durata de realizare a lucrarilor 91 zile Durata perioadei de garantie a lucrarilor(ani de la receptia terminarii Sani 4. CONDITII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR Toate materialele puse in opera vor avea cerintele minime de calitate certificate conform normelor legale. SISTEMUL TERMOIZOLANT (POLISTIREN, ADEZIV, PLASA, DIBLURI) VA. AVEA SISTEMUL "1" DE ATESTARE A CONFORMITATII MATERIALELOR CONFORM ORDINULUI 1558/2004 SI A HGR 622/2006. 5. SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI Lucrarile proiectate prevad reabilitarea termica a cladirii si implicit reducerea emisiilor cu efect de sera. Din lucrările proiectate nu se produc surse de poluare a aerului. Lucrările se vor realiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nr. 135/2010 . La terminarea lucrarilor preconizate, constructorul are obligatia de a aduce aria afectata de schele si organizarea de santier in starea initiala. 6. ORGANIZAREA DE SANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII Cerinţe de securitate şi sănătate aplicabile pe şantier Pe şantier vor fi aplicabile cerinţele de securitate şi sănătate în muncă aprobate prin + HG nr.300/2006 — cerinţe minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile; e HG nr.355/2007 — supravegherea medicală a sănătăţii lucrătorilor, modificată; e HG nr.493/2006 — cerințe minime de securitate referitoare la protecţia lucrătorilor expuşi la zgomot; e HG nr.971/2006 — cerințe minime privind semnalizarea de securitate; e HG — cerințe minime privind echipamentul individual de protecţie; e HGnr.1051/2006 — cerințe de securitate la manipularea manuală a maselor; + HG nr.1091/2006 — cerinţe minime de securitate pentru locul de muncă; e HG nr.1146/2006 —cerinţe minime de securitate la utilizarea echipamentelor de muncă; e HG nr.1218/2006 — cerinţe minime de securitate la utilizarea agenţilor chimici; e HG nr.1876/2005 — cerinţe minime de securitate la expunerea lucrătorilor la vibrații. De asemenea pe şantier se vor asigura cerințele de securitate şi sănătate în muncă rezultate din acesteia aprobate prin HG nr.1425/2006 modificate. 15

PROIECT C&A SRL 6.2 Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor În continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării termosistemului la fațadele blocurilor, precum şi factorii de risc aferenţi. Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii şi subantreprenorii vor efectua evaluarea acestor riscuri şi stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare şi de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale şi metalice tubulare.|lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, prăbuşirea de se va executa|materiale şi obiecte; căderea de la înălțime; păşirea în gol; de o echipă delalunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi nivel. specializați şi autorizaţi intern. şi a|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale planşeu subsol. Lucrările se execută manual de personal 16

PROIECT C&A SRL Termoizolarea percţilor|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale exteriori, soclului, aticului,|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; intradosului la balcoane şi|microtraumatisme repetate. plangeu subsol etc. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual. Prelungirea consolelor|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice prevopsite pentrulşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; aerul condiţionat. Lucrarea se|contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; execută prin lucrări de sudare|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinţi; electrică. electrocutare prin atingere directă şi indirectă. Lucrări de demontare a:|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestrelși obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte și suprafeţe tăioase, înțepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn şi metalice. Lucrările se execută manual cu personal calificat şi instruit, Lucrări de înlocuire a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn şi metalice cu elemente similare din PVC, aluminiul prevopsit. Demontarea şi remontarea|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare de la atic|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; terasă și desfacerea |contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; hidroizolației şi a stratului|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin termoizolant existent. împiedicare. Lucrarea se execută manual de personal instruit. Repararea betonului de pantă|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale pe porțiunile deteriorate şilşi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel rectificarea suprafețelor. |prin alunecare, împiedicare. Lucrarea se execută manual. 17

PROIECT C&A SRL Termoizolarea planşeului de|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale terasă : şi a copertinelor|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; balcoanelor cu polistiren|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; expandat. Lucrarea se execută|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin manual. alunecare, împiedicare. Strat de protecţie a|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale termoizolației din polistiren|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; cu şapă de 4 mm armată cu|contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; plasă STNB. microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. Refacerea straturilor de terasă|Căderea de la înălţime; pășirea în gol; proiectarea de materiale orizontală şi verticală|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; constituită din membrana|contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; autoadezivă si hidroizolaţie|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin din membrana bituminoasă cu|alunecare, împiedicare. protecţie de granule minerale Desfacerea şi refacerealProiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, trotuarelor perimetrale|obiecte de la înălţime; microtraumatisme repetate; căderea la exterioare din beton. acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare; zgomot. Transport cu autobasculanta a|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de schelei metalice, materialelor|încărcare; traficul rutier; şi molozului. Încărcarea manuală şi|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mecanizată în auto almijloacele de încărcare; proiectarea de materiale şi obiecte; materialelor şi molozului. căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la același nivel prin alunecare, împiedicare. 6.3 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; 18

64 PROIECT C&A SRL Pentru a contracara acţiunea factorilor de risc identificaţi la capitolul anterior, executanţii lucrărilor de construcţii de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevazute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL SANTIERULUI Măsuri specifice de securitate și sănătate. Măsuri de protecţie colectivă şi individuală La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate şi sănătate în muncă care să asigure protecţia colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor şi subantreprenori şi incluse conform cerințelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate. 6.4.1. Măsuri de protecţie colectivă o Împrejmuirea şi semnalizarea şantierului. e Reglementarea accesului pe şantier. . Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii. e Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securităţii muncii şi situațiilor de urgență. e Interzicerea şi controlul consumului pe şantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. e Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare, e Asigurarea şi ținerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie. + Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecţie colectivă în defavoarea celor de protecţie individuală. e Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerinţele esențiale de securitate şi care sunt certificate şi marcate cu marcajul european CE, + Interzicerea fumatului pe șantier şi amenajarea locurilor speciale pentru fumat, e Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile prevăzute de HG nr.300/2006. Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanţelor chimice periculoase conform HG nr.1218/2006 e Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor expuşi la zgomot. e Pozarea cablurilor electrice de pe şantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. e Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. + Legarea la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenţei electrice a prizelor de pământ, e Încredințarea exploatării utilajelor şi autovehiculelor de pe șantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităţilor şi riscurilor la care acestea vor fi expuse. e Interzicerea improvizațiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora. - Limitarea manipulării manuale a maselor şi utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice. 19

PROIECT CEA SAL e Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special. e Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălţimea şi stabilitatea stivelor. e Utilizarea pe şantiere a utilajelor de construcţii cu mijloace de semnalizare acustică la mersul înapoi. e Controlul accesului şi staţionării riveranilor în zona de lucru. e Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis. e Ţinerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecţie. e Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncte periculoase de pe şantier, e Crearea şi menţinerea zonelor de siguranţă în jurul săpăturilor schelelor şi a mijloacelor de ridicat. e Desfăşurarea activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute de legislaţia în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnaţi sau servicii externe abilitate. 6.4.2. Mijloace colective de protecţie În timpul execuţiei lucrărilor, pe şantier vor fi la dispoziţie şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace colective de protecţie: podeţe de trecere pasarele, rampe cu mână curentă balustrade de protecţie schele şi eşafodaje plase de protecţie îngrădiri diverse garduri de protecţie parapete de protecţie indicatoare şi semnalizări de securitate (panouri) fixe sau mobile iluminat de siguranță semafoare şi lămpi cu lumină intermitentă bariere platforme de lucru Aplicarea măsurilor de protecţie colectivă şi utilizarea mijloacelor colective de protecţie va fi asigurată de conducătorii direcţi ai locurilor de muncă, iar ţinerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie al antreprenorului/subantreprenorilor. 6.4.3.Echipamente individuale de protecţie Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecţie în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor. Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminate prin măsuri tehnice sau organizatorice. La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situaţiile în care s-a pierdut calitatea de protecţie a echipamentului sau acesta a fost înstrăinat/pierdut. 20

65 PROIECT C&A SRL În această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanență următoarele categorii de echipament individual de protecție: e vestă reflectorizantă; e cască de protecţie; salopetă de protecţie; e bocanci cu bombeu metalic; e mănuşi de protecţie. De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formațiilor de lucru vor exista în permanență: e căşti, antifoane; » cizme de apă-noroi; e ham sau centuri de siguranță; e pelerine; e ochelari de protecţie; e pălmare; e echipament de protecţie pentru anotimpul rece; Suplimentar faţă de cele de mai sus, electricienii de pe şantier vor avea în dotare: e mănuşi electroizolante de joasă tensiune; e cizme electroizolante de joasă tensiune; e mănuşi cu scurtcircuitoare; e scule electroizolante. De asemenea, sudorii vor fi dotați suplimentar cu: mănuși de sudură; e mască de sudură adecvată tipului de sudură; e cizme electroizolante; e şorţ de sudură; + alte tipuri de echipament, funcţie de lucrările de sudare pe care le au de executat. Ținerea sub control a dotării, utilizării şi întreţinerii echipamentului individual de protecţie se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie al antreprenorului/subantreprenorului Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate Potrivit legislaţiei în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ținut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate şi sănătate în muncă Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor și subantreprenorilor vor trebui integrate în acest plan de securitate şi sănătate. 21 | ţ ţ | | i Î j

PROIECT C&A SRL. Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate și sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de şantier şi măsurile generale de organizare a şantierului funcţie de organizarea și dotarea antreprenorilor şi a principalilor subantreprenori precum cerințele specifice de circulaţie şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări. După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de şantier, care sunt restricţiile de circulaţie în acele zone, care sunt variantele de ocolire în aceste zone, care sunt masurile specifice de protecţie pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări şi dezafectări, care sunt locurile de | depozitare a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor şi magaziilor de materiale mărunte etc. i Funcție de aceste măsuri, antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier. 6.6 Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare. Modalităţi de depozitare a materialelor. Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii de către Beneficiar. În cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfăşurare a circulaţiei pe durata de execuție a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcţii; curent electric de forţă şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, linii de telefon şi fax. Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecţia lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranța pentru public, utilizarea drumurilor. Antreprenorul va păstra deschise toate accesele la intrările blocului pe toată durata execuţiei lucrărilor. Atunci când închiderea unui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operațiunilor către toţi proprietarii afectaţi, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conflicte cu aceştia. Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanență. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru fiecare material în parte şi cu respectarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă | aplicabile. | | | Î | După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobare | i | Pe toată durata execuției antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : e securitatea fiecărei persoane de pe şantier, atât a celor autorizate, cât şi a celor neautorizate; e luminile, barierele şi panourile de avertizare. Şantierul și împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare şi panouri care să indice: - echipamentul de protecţie obligatoriu; - regulile pe linie de securitate şi sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta şantierului; - numele persoanelor care răspund de organizarea şantierului; - imita zonei de securitate; 22

6.7 6.8 PROIECT C&A SRL căderea de obiecte de la înălțime Spațiile şi facilitățile destinate organizării de şantier. Organizarea şantierului de construcţii trebuie să satisfacă toate condiţiile de securitate şi de igienă a muncii. Numărul toaletelor va fi stabilit în funcţie de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători. Atenţie! Prezenţa femeilor în şantier presupune toalete separate. Se vor asigura spaţii special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odibna în timpul pauzelor de lucru. Aceste spaţii vor avea posibilitate de încălzire în siguranţă pe timp nefavorabil. Se vor organiza spaţii pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc. Se vor amenaja spaţii închise pentru servirea mesei Măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligaţiile ce decurg din acestea Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcţie de numărul de societăţi de construcţie prezente pe şantier şi de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activităţii acestora, astfel încât să fie evitate accidentele de muncă. Aceste măsuri de coordonare vor viza: Căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale şi verticale Condiţiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferența instalațiilor de ridicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia Limitarea manipulării manuale a sarcinilor Delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depozitează materiale sau substanţe periculoase Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din dărâmări, demolări și demontări Condiţiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate Utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă şi a instalaţiei electrice generale Măsurile care privesc interacţiunile de pe şantier Obligaţii ce decurg din interferența activităților care se desfăşoară în perimetrul şantierului şi în vecinătatea acestuia În organizarea activității antreprenorului trebuie avut în vedere că activităţile de pe şantier se interferează semnificativ cu activităţile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe. În acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: e lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanţă de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spaţii mici de manevră pentru mijloacele de transport şi utilaje; + lucrările vor îngreuna circulaţia autovehiculelor riveranilor din blocurile din zonă; + activitatea se va desfăşura în prezența locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiţi cu astfel de lucrări de investiții şi ca atare suspicioşi şi neîncrezători; e prezenţa copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deosebite de accidentare vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfăşurarea activităților de pe şantier; 23

PROIECT C&A SARL Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: se va colabora în permanenţă cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesității şi beneficiilor realizării acestor lucrări; e se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuţie a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat — atât cât este posibil — cu necesităţile locatarilor; . se va acționa cu consecvență pentru rezolvarea amiabilă, în condiții rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; e se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistenţă medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în timp util pentru acordarea unui ajutor calificat; e se vor anunța locatarii din bloc prin fluturaşi asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora şi a măsurilor de securitate care se impun a fi respectate pe durata execuției; se va insista şi asupra aşteptărilor antreprenorului de la locatari; e se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atragă atenţia asupra riscurilor de accidentare care nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică şi organizatorică; se vor instrui în mod deosebit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra riscurilor rezultate din altercaţii sau comportamente provocatoare față de locatari; e se va acorda o atenţie deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe şantier; e se va acţiona pentru limitarea contactelor dintre lucrători şi locatari; în acest sens se vor asigura condiţii sociale acceptabile, 'astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; e se va interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziționeze alimente sau produse alimentare de la aceştia; o se va acorda o atenţie deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcţii folosite la lucrări, inclusiv a funcţionării ireproşabile a mijloacelor de avertizare şi semnalizare sonoră şi luminoasă ale acestora; e se va organiza cu deosebită atenţie activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe şantier, astfel încât să se prevină prezenţa în raza de acţiune a acestora a lucrătorilor şi a locatarilor; se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operaţii de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane etc.) în folosul locatarilor; e se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice şantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datoraţi vecinătăţii gospodăriilor locatarilor şi activităţilor casnice ale acestora. În interesul şi pentru siguranţa locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizaţi sistematic, prin diferite mijloace să : Nu lase copii nesupravegheați pe stradă ! Nu intre în raza de acţiune a utilajelor ! Nu se apropie la mai puţin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele ! Nu atingă cablurile electrice de pe şantier ! Nu circule, dar mai ales să nu staţioneze pe căile de circulaţie pentru autovehicule! Nu distragă atenţia şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe şantier ! Discute eventualele probleme numai cu şeful lucrării ! 24 | i ] î |

PROIECT C&A SAL + Nuse urce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile şi utilajele de pe şantier ! + Nudistrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecție ! e Respecte semnificația indicatoarelor de securitate montate pe şantier ! 6.9 Măsuri generale pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi în stare de 10 curăţenie Pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine şi stare de curăţenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: Controlul depozitării materialelor pe şantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de şantier. + Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces şi circulaţie şi în vecinătatea baracamentelor. + Menţinerea în perfectă stare a împrejmuirilor şantierului, + Interzicerea accesului pe şantier a mijl. de transport neautorizate şi a localnicilor. * Verificarea sistematică a semnalizării de securitate şi sănătate în muncă. In special celor de avertizare a lucrătorilor şi de semnalizare a locurilor de depozitare aprobate. e Păstrarea stabilităţii stivelor de materiale. - Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări. * Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe şantier şi înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers, + Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătorul desemnat/scrviciul extern de prevenire şi protecție a acţiunilor sistematice de control pe şantier. Stabilirea la nivelul fiecărei formații de lucru a răspunderilor şi atribuţiilor concrete pentru menţinerea ordinii şi efectuarea curăţeniei la locurile de muncă Indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor și măsurile de organizare luate în acest sens La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentru acordarea primului ajutor în caz de accident. Dintre aceste măsuri amintim: stabilirea prin decizia administratorului/directorului general al societății a responsabilităților pe linia organizării şi acordării primului ajutor în caz de accident; + instruirea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident; + pregătirea în fiecare formaţie de lucru a minim 2 salvatori care să poată acorda un ajutor adecvat victimelor până la sosirea asistenţei medicale de specialitate; + urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acţiune în caz de peticol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilități privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare unei astfel de stări s-a produs deja accidentul; din acest plan face parte şi planul de evacuare în caz de situaţii de urgenţă. În organizarea activității se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele principii: Y Victima nu se deplasează doar daca zona este periculoasă pentru victimă Y Primul ajutor se acordă la locul accidentului; Y În primul rând se evaluează gravitatea stării victimei și după această evaluare se alertează imediat ambulanța; 25

> ed 11 PROIECT C&A SRL Ținând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucţiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acţiunile să se desfăşoare în ordinea de mai jos: 1. Izolarea zonei și îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime; 2. Degajarea accidentatului. Se vor îndepărta obiectele tari şi ascuţite care pot răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, centura; Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauţii : Y se urmăreşte menţinerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; Y în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menţine în poziția găsită, fără a încerca punerea în poziție normală; Y în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvate pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3. Acordarea primului ajutor Se verifica starea de conştiență. Daca se constatata ca victima nu este constienta : Se solicita ajutor Se elibereaza caile respiratorii ale victimei Se verifica existenta respiratiei Se controleaza existenţa circulaţiei sângelui 4. Chemarea ambulanței. Ambulanţa este chemată prin apel la 112. 5, Supravegherea victimei și continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulanţei Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, subantreprenori, lucrătorii independenți sau persoanele temporare Conform cu prevederile prezentului plan de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, fiecare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate și sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească o persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor. Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul lucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate şi sănătate în muncă. Obligaţia generală a colaborării dintre angajatori este prevăzută în Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătății în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă își desfăşoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligaţi: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă, luând în considerare natura activităţilor; b) să își coordoneze acţiunile în vederea protecţiei lucrătorilor și prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităţilor; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanții acestora despre riscurile profesionale, Ca modalități de colaborare generale, valabile implicit şi pentru antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenţi, HG nr.1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securității şi sănătăţii în muncă, prevede următoarele modalităţi: 26

PROIECT C&A SRL l, Colaborarea angajatorului cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situația în care mai mulți angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca, 2. Includerea de clauze privind securilatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alți angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini. 3. Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unităţi din exterior, care desfăşoară activităţi pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderea şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor privind activităţile specifice întreprinderii şi/sau unităţii respective, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie la nivelul întreprinderilor şi/sau unităţii, în general 4 Planul de securitate şi sănătate al şantierului . Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 5. Planul propriu de securitate şi sănătate al (sub)antreprenorilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate şi sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire şi protecţie pentru lucrările pe care le execută şi ţinând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate. Planul propriu al antreprenorului se transmite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al şantierului. 6. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți. Ele se desfăşoară la iniţiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuţiei lucrărilor. La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane cu răspunderi în domeniul securităţii și sănătății în muncă de la antreprenori şi subantreprenori. 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul investiţiei, fie printr- un reprezentant al acestuia (societate de consultanță). Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securităţii şi sănătății în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între executanții lucrării, cu atât mai mult cu cât aceasta are loc în prezenţa sau la solicitarea beneficiarului, 8. de securitate şi sănătate în muncă, Se pot desfăşura atât săptămânal (la lucrări complexe), cât şi lunar. La aceste întruniri de regulă participă persoanele cu răspunderi în domeniul securității şi sănătăţii în muncă de la toţi angajatorii şi lucrătorii independenţi de pe şantier. Au tocmai rolul de colaborare la implementarea pe şantier a măsurilor de prevenire şi protecţie. 9. Întrunirile ocazionale de securitate şi sănătate în muncă. Se organizează fie în caz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoase care impun o coordonare sau o intervenție precisă a unor anumiți lucrători, angajatori sau prestatori de servicii. 10. Auditul de sistem de management al securităţii şi sănătăţii ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are rolul de a identifica neconformitățile, abaterile de la sistemul de management al securității şi sănătății în muncă ale antreprenorului sau subantreprenorilor şi de a stabili acţiunile corective şi preventive necesare. Raportul cu acţiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicați în funcţionarea sistemului. 27

PROIECT C&A SRL muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului şi are rolul de a identifica şi notifica în raportul de audit, toate neconformitățile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă aplicabile şantierului şi activităţilor care se desfăşoară pe acesta, indiferent de organizatorul activității la care au fost identificate. Eliminarea neconformităților . 12. Inspecţia de securitate şi sănătate în muncă. Poate fi internă — în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la beneficiar/consultanţă, antreprenor sau subantreprenor — sau externă — dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/ITM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asiguratorul pentru accidente de muncă şi boli profesionale (în prezent Casa județeană de pensii). Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenți, se folosesc toată gama uzuală în această activitate, Amintim aici: contractul; protocolul; înţelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara. 7. PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI În timpul execuţiei lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecţie adecvată a locatarilor şi a muncitorilor. Se vor respecta orarul de liniste si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomote intense. 8. VERIFICAREA PROIECTULUI Verificarea proiectului se va face la cerinta A, C si E Intocmit, ing. Cristian PALADE CA CO E Orga 28

PROGRAM DE CONTROL AL CALITĂȚII LUCRĂRILOR ÎN FAZE DE EXECUȚIE, CONFORM LEGII NR.10/95 DENUMIREA LUCRĂRII REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea $agului nr. 21 AMPLASAMENT Jud, Timiş, Municipiul Timisoara, B-dul Calea $agului nr. 21 INVESTITOR PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA In conformitate cu : Legea nr.10/1995 ” Legea privind calitatea in constructii” C56-85- Normativ privind verificarea calitatii lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG925/1995 privind aprobarea Regulamentului de verificare si expertiza tehnica de calitate a proiectelor, a executiei constructiilor, completat cu Indrumatorul de aplicare MLPTL nr, 77/N/1996 HG nr. 272/1994 referitor la Regulamentul privind controlul de stat in constructii HG. Nr. 261/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind conducerea si asigurarea calitatii in constructii-Regulamentul privind stabilirea categoriei de impartanta a constructiilor HG nr. 273/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG nr 653/2001 privind infiintarea Inspectoratului de Stat în Constructii H.G. nr 766/1997 Hotararea pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii HG 278/1994 -Regulamentul privind certificarea calitatii produselor folosite in constructii HG456/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de montaj utilaje, instalatii tehnologice si a punerii in functiune a capacitatilor de productie Se stabilesc urmatoarele faze:

1 |Predarea-preluarea amplasamentului PVR B,E 2 |Inspectia suprafetelor curatate inaintea aplicarii termosisternului PVR | BEP Verificarea certificatelor de calitate/conformitate ale 3 materialelor:polistiren, adeziv, dibluri, masa de spaclu, plasa de fibra E+CQ+P ce 4 |Verificare trasare cota profil de soclu PVR B,E,P 5 |Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei PVR+FD BEP, pr en] 6 |Inspectia modului de fixare a placilor de polistiren PVLA+FD BEP Verificarea planeitatii suprafetelor inainte de aplicarea tencuielii |. 7 decorative PVR BE 8 |Receptia termosisterului PVR BE pr 9 |Desfacerea straturi existente la ultimul planseu PVR BE Verificarea certificatelor de conformitate ale materialelor:polistiren, |. 10 membrane etc E+CQ+P ce 11 [Verificarea starii stratului suport pentru termoizolatia noua PVR | BE,P TI at 12 |Verificarea calitatii stratului de difuzie a vaporilor PVR B,E 13 |Verificarea calitatii montajului termoizolatiei la terasa PVLA BEP, 14 Verificarea calitativa a montajului membrelor hidroizolatoare- in PVR+FD BEI _]camp,la imbinari si racorduri canalele de ventilatie 15 Verificarea montarii termoizolatiei la intradosul planseului peste subsol 16 |RECEPTIE LA TERMINAREA LUCRARILOR PVR+FD B,E,P,I P - Proiectant PVR -Proces verbal de recepție B - Beneficiar PVLA - Proces verbal de lucrari ascunse E -Executant FD - Proces verbal de faza determinanta | - inspector CO- Certificat de conformitate CQ-Responsabil calitate Conform reglementărilor in vigoare ,executantul şi beneficiarul are obligația de a anunța cu cel puțin 10 zile înaintea fazei determinante pe cei care trebuie să participe la realizarea controlului şi întocmirea actelor. Beneficiarul va lua toate măsurile pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce-i revin conform Legii 10-1995. Un exemplar din prezentul program si actele mai sus mentionate precum si proiectul se vor anexa la Cartea tehnica a constructiei." Proiectant: Executant: Beneficiar

Numele si prenumele verificatorului atestat Dr. ing. Marinov Victor-Radu Nr.1 data 08.01.2013 Persoana fizica Conform registrului de evidență Adresa : Timisoara Str. Gheorghe Dragomir, nr. 8 ap. 7 Tel, : 0723597203 REFERAT pentru verificarea de calitate la cerința A1 a proiectului: Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Şagului nr. 21 faza DT+DDE ce face obiectul contractului TIM/99 1. Date de identificare Proiectant general: S.C. PROIECT C8A S.R.L. Proiectant de specialitate S.C, PROIECT C&A S.R.L. investitor PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA Amplasament : judeţ/sector TIMIS, localitate TIMISOARA, B-dul. Calea Sagului nr. 21 Data prezentării proiectului la verificare: 08.01.2013 2. Caracteristici principale ale proiectului şi ale constructiei : Constructie existenta propusa pentru reabilitare termica. imobilul cu regim de inaltime S+P+10 are structura de rezistenta din pereti structurali din beton armat monolit. Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (30 cm), peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 16 cm grosime, planseele sunt din beton armat monolit avand 13cm grosime, scarile sunt cu 2 rampe din beton armat monolit, acoperisul este de tip terasa necirculabila.Infrastructura este alcatuita din peretii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton . Constructia nu prezinta avarii sernnificative. Reabilitarea termica se va realiza prin placarea peretilor exteriori cu placi din polistiren expandat 10 cm, inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC, inchiderea logiilor/balcoanelor cu tamplarie din PVC.Reabilitare termica planseu peste subsol - cu polistiren expandat de 5 cm grosime. Reabilitare termica planseu terasa - cu polistiren expandat de 12 cm grosime. 3. Documente ce se prezintă la verificare : - Tema de proiectare DA - Certificatul de urbanism nr : 4741/20.12.2012 - Avize obținute - Autorizația de construcţie Nr. ......................SMISĂ ie ae — Raportul expertizei tehnice DA — Plansele desenate in care se prezinta solutia constructiva - Alte documente 4.Concluzii asupra verificării : (a) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului ; (b) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător pentru faza verificată, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului,cu următoarele condiții obligatorii a fi introduse în proiect prin grija investitorului de către proiectant : Am primit 7 exemplare Investitor/ Proiectani

Numele si prenumele verificatorului atestat ING. DEAC IOAN Nr.254 data 28.01.2013 FIRMA: Persoana fizica Conform registrului de evidență Adresa, telefon, fax : Timisoara, Calea Aradului nr. 8, Ap. 68 Tel 0256/436029 REFERAT pentru verificarea de calitate la cerința "C"-SECURITATEA LA INCENDIU a proiectului: Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Sagului nr. 21 faza DT+DDE ce face obiectul contractului TINV/107 1. Date de identificare Proiectant general: S.C. PROIECT C&A S.R.L. Proiectant de specialitate S.C. PROIECT C&A S.R.L. investitor PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA Amplasament : judeţ/sector TIMIS, localitate TIMISOARA, B-dul. Calea $agului nr. 21 Data prezentării proiectului la verificare: 28.01.2013 2. Caracteristici principale ale proiectului şi ale construcţiei :. Constructie existenta propusa pentru reabilitare termica, Caracteristicile geometrice constructive ale cladirii sunt conform prevederilor din memoriu tehnic social-culturale, agrozootehnice si industriale", cladirea se inscrie în clasa Ill-constructii de importanta normala. Categoria de importanta in conformitate cu "Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor este "C", Gradul de rezistenta la foc este |I-lll Structura de rezistenta “fundatiile sunt din beton armat -peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (30 cm) -peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 16 cm grosime -planseele sunt din beton armat monolit avand 13cm grosime -scarile sunt cu 2 rampe din beton armat monolit -acoperisul este de tip terasa necirculabila Reabilitarea termica se va realiza prin placarea peretilor exteriori cu placi din polistiren expandat 10 cm, inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC, inchiderea logiilor/balcoanelor cu tamplarie din PVC. Reabilitare termica planseu peste subsol - cu polistiren expandat de 5 cm grosime. Reabilitare termica planseu terasa - cu polistiren expandat de 12 cm grosime, Clasa de rezistenta la foc a placilor din polistiren este B-s2,d0, conform SR-EN 13501-1+4A1-2010. La nivelul fiecarui planseu se dispune perimetral o fasie de 30 cm latime din vata minerala bazaltica avand 10 cm grosime cu rol in evitarea propagarii incendiului pe fatada.

Reteaua de distributie pentru apa potabila existenta asigura debitul de incediu exterior la presiunea de 0.7 bar pentru interventia unitatii de pompieri a municipiului Timisoara. 3. Documente ce se prezintă la verificare : - Tema de proiectare DA - Certificatul de urbanism nr : 4741/20.12.2012 — Avize obținute — Autorizaţia de construcţie NT. ..................... SMISĂ dB... iii - Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere în siguranţă la acțiunea seismelor, reabilitare tehnică, extinderi, modernizări etc.) _ Memoriul elaborat de proiectant, în care se prezintă soluția adoptată pentru respectarea cerinței verificate DA — Plansele desenate in care se prezinta solutia constructiva -— Alte documente 4.Concluzii asupra verificării : (a) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului ; (b) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător pentru faza verificată, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului,cu următoarele condiţii obligatorii a fi introduse în proiect prin grija investitorului de către proiectant : BUN PENTRU EXECUTIE CU RECOMANDAREA DE A SE ASIGURA FUNCTIONAREA HIDRANTIILOR IN MOD PERMANENT Am primit 7 exemplare Am predat 7 exemplare Investitor/ Proiectant Verificator proiecte MLPTL nr. 1431 S.C, PROIECT C&A S.R.L. ING. DEAC IOAN ing. PALADE EEE > E

Numele si prenumele verificatorului atestat RETEZAN REMUS Calea Lugojului nr.67 Ghiroda Tel, +40754020500 REFERAT Privind verificarea de calitate la cerinta a proiectului i TIT) PT , , 2 faza LT] ce face obiectul contractului [27] 1. Date de identificare*: - Proiectant general SC PROIECT C&A SRL - Auditor Energetic Ing. Vasile Olaru - investitor Primaria Municipiului Timisoara - Amplasament: Calea Sagului nr. 21 Data prezentarii pentru verificare : 17 apr. 2013 2. Caracteristici principale ale proiectului si ale constructiei | Pentru proiectul prezentat exista Expertiza Energetica si Certificat Energetic nr.238/15.11.2012, Nota energetica 88,47 (C) Pereti exteriori — panouri mari tristrat din beton armat 10cm Termoizolatie — BCA 15cm Tamplarie exterioara - lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla Propuneri de eficientizare enefgetica: - inlocuirea tamplariei din.leran ct tamplarie din PVC sau Aluminiu cu geam termoizolant - peretii exteriori vor fi placăti cu un strat suplimentar de termoizolatie 3. Documente care se prezinta la verificare**: - Tema de proiectare - Certificat dr urbanism nr. [1] emis de [TI - Avize obtinute: La proiectantul general - A Autorizatia de construire: nr. emisa de - Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere in siguranta la actiunea seismelor, reabilitare termica, extinderi, modernizari, etc.)

Memoriul elaborat de proiectant in care se prezinta solutia propusa pentru respectarea cerintei verificate - Nota de calcul in care se fundamenteaza solutia propusa, programul de calcul si listingul - Alte documente | Raportul de Expertiza Energetica al cladirii Raport de Audit Energetic Certificat de Performanta Energetica a cladirii 4, Concluzii asupra verificarii:*** a) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator, semnandu-se si starpilandu-se conform indrumatorului b) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator pentru faza verificata, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului, cu urmatoarele conditii obligatorii a fi introduce in proiect, prin grija beneficiarului de catre proiectant: Proiectul este conform, Am primit__4___exemplare Inveștitar/Proiectant „EA MS ! | *Se vor preciza | - Constructie noua/existenta/care se pune in siguranta, modernizare, reabilfta - Tipurile si caracteristicile constructive: - Dimensiuni - Functie principal | - Conditii de amplasament si de vecinatati care au legatura cu cerinta verificat (zona seismic, natura terenului, zona eoliana, etc.) **Se inscriu documentele prezentate de proiectant si verificate efactiv. inci ţ In cazul in care documentele prezentate sunt insuficiente se cere proiectantului completarea acestora, fixandu-se un termen. Referatul se completeaza dupa completarea documentatiei. ***Se inscriu numai în situatia specifica (a) sau (b)

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 21”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr.CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 21”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este de 1.529.378,00 lei (C+M – 1.329.751,00 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile – 1.416.647,13 lei. Valoare cheltuieli neeligibile– 112.730,87 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) – 849.988,28 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) – 283.329,425 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) – 283.329,425 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T – 56.365,435 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari – 56.365,435 lei. VICEPRIMAR DAN DIACONU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU SECRETAR CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU IOAN COJOCARI DANIELA DUMITRESCU SERVICIUL JURIDIC

Red/Dac D.D. Ex.1

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / .2014

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Calea Şagului, nr. 21 AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Calea Şagului, nr. 21 TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari Calea Şagului, nr. 21 NUMAR PROIECT 100/4-SAG21 DATE TEHNICE: Anul construirii: 1975 Regim de inălţime: S+P+10 Număr apartamente: 88 Suprafaţa construită: 655 mp Suprafaţa construită desfăşurată: 7923 mp Aria utilă totală: 5746 mp Sistemul constructiv: pereti structurali din beton armat monolit INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 1.529.378,00 lei (C+M - 1.329.751,00 lei) din care:

Valoare cheltuieli eligibile 1.416.647,13 lei Valoare cheltuieli neeligibile 112.730,87 lei

CONTRIBUTIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 849.988,28 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 283.329,425 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 283.329,425 lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 56.365,435 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 56.365,435 lei

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ